Marilyn X 3…

Paj och retro 014Dagens längsta bilutflykt gick ända till Villa & Fritid-butiken i Rosersberg.

Ibland kan man hitta både användbara- och kul  ”att-bara-ha”-saker där. Under ett besök i butiken förra året, så köpte jag färgglada, specialmärkta återvinningssorteringskassar för papper, glas, plast och metall. Och som jag har använt dem sedan dess. De står plikttroget i ett hörn i garaget och med hjälp av dem, har jag lyckats hålla mycket bättre ordning på min källsortering än tidigare. Numera är det ett någorlunda ordnat kaos som råder i den hörnan (enligt mig…).

Dagens fynd var en i grunden rätt barnslig tavla med ett retromotiv på filmstjärnan Marilyn Monroe. Motivet varierar något beroende på om man tittar på henne rakt framifrån eller från vänster eller höger sida. Kommer just nu inte ihåg vad själva bildtekniken brukar kallas, men bilden har ett enormt djup (tredimensionell kanske…)… Kul är den i alla fall – så tills vidare får den pryda en liten väggyta under trappen :-).

Cropped screenshot of Marilyn Monroe from the ...

Cropped screenshot of Marilyn Monroe from the trailer for the film Gentlemen Prefer Blondes (Photo credit: Wikipedia)

 

/ Monicken

Lämna en kommentar