Liten gnutta sisu kvar?

WordPress 008Äntligen händer det någonting bra mitt i förkylningseländet som slagit sina obarmhärtiga klor i mig… Känner mig extremt mossig och seg just nu, men ändå rätt glad tack vare att…

… jag idag har fått hem ett besked från Studieförbundet Vuxenskolan i Väsby, om att de ska dra igång en nybörjarkurs i italienska i början av september. Jihhuuu!!! Säger bara äntligen! Som jag längtat efter att få börja lära mig det fantastiskt vackra språket :-). Hoppas nu för guds skull att de inte ställer in i sista sekund igen… Blev så besviken för ett tag sedan då jag anmälde mig till kursen som skulle ha börjat nu under våren, och fick besked om att den inte skulle bli av på grund av för få anmälda deltagare… Just my luck…

Samma sak hände igen alldeles nyligen när jag anmälde mig till en 2-dagars WordPress-utbildning via samma dem. Kursen blåstes av ett par veckor innan startdatumet, eftersom det återigen var för få intresserade. Typiskt… Men, världen gick inte under för det. Jag har dock inte tid att vänta till nästa kurs som eventuellt startar någon gång i höst. Vill lära mig systemet bättre redan nu, så jag tog helt enkelt saken i egna händer. Pluggar på härhemma och lär mig via ”trial and error” på egen hand. Och det går minst lika bra det… Kanske finns det en liten gnutta finsk sisu kvar i mig efter helgens förnedrande hockeyförluster…?

/ Monicken

Lämna en kommentar