Hårdrocken lever…

Längtar till i morgon kväll, då jag ska gå och se premiären av rockmusikalen ”Rock of Ages” på China teatern tillsammans med ett glatt tjejgäng. Vilken lycka för en gammal ”hårdrockare” som mig att få lyssna på sånt jag kallar för ”riktig musik” – och dessutom ”live”. Det ska bli sååå kul! Ser verkligen fram emot föreställningen och hoppas att de valt ut en del riktigt schysta låtar till showen. Såg att Joacim Cans från Hammerfall är med i ensamblen, vilket bådar gott. Tyckte han och resten av bandet skötte sig bra som förband åt Judas Priest förra våren när de spelade på Hovet. Sjunger han som då, kan det bli kanoners. Att Johan Rheborg och Peter Magnusson finns med på roll-listan är ju inte heller helt fy skam. Förmodar att man kan förvänta sig åtminstone ett dussin vidriga ”hårdrocksperuker” och en massa goda skratt…  Sen gäller det ju också för oss tanter att bete oss som människor under hela eventet. Inte skämma ut oss bland de fina ”premiärlejonen”. Förmodar att det kommer att finnas en hel drös sådana på plats. Kanske får man se en skymt av Kickens pudelrockar fladdra förbi i premiärvimlet, vem vet… Nej, jag kommer nog bli tvungen att hålla hårda tyglar på mig själv i alla fall. Bita mig i tungan en och annan gång, för att inte börja mima med pinsamt högljutt i bekanta låtar eller ”gud bevare mig” sätta igång och headbanga…

English: High quality photo of a Fender Strato...

English: High quality photo of a Fender Stratocaster (Photo credit: Wikipedia)

Lämna en kommentar