Welcome to my nightmare…

Alice Cooper 005Yes! Då har boknörden blivit ägare till två nya biografier igen. Är just nu i full färd med att läsa Nikki Sixx bok ”Heroin Diaries”, som låg i ”goodie bagen” på Rock of ages-premiären förra veckan . Och efter det ska jag vältra mig i snaskiga? detaljer om prästsonen Alice Coopers liv. Är redan nu övertygad om att ”Welcome to my nightmare”, kommer att bjuda på en hel del intressanta och groteska fakta om den gamla skräckrockarens liv och leverne. Tjohoo! Me like :-).

Alice musik har man ju lyssnat en hel del på genom åren. Och mina söner är till exempel mer eller mindre totalt ”anti-Poison”. Stackarna fick lyssna på den låten med mig som ”doa-kör”, under en längre period i bilen på vägen till och från skolan… De gillar verkligen inte Poison – ja, eller åtminstone i alla fall inte när jag försöker sjunga med i låten…

Efter berättelsen om Alice ser jag fram emot att läsa ”Hellfire”. En bok som handlar om ”pianorockarräven” Jerry Lee Lewis. Enligt engelska tidningen Rolling Stone, är detta ”Helt enkelt den bästa rock´n´roll-biografi som någonsin skrivits”. Så jag ser verkligen fram emot att få tillbringa några timmar med Jerry…

Är det någon därute som läst dessa böcker? Och om, vad tyckte ni om dem?

Lämna en kommentar