Jag har inte beställt några skogsplantor…

12:59 idag dök ett sms upp på min mobil från företaget ”Södra Skogsplantor”, innehållande ett besked om att de mottagit min order tillsammans med ett tack för beställningen… Vad i h. är detta? Var förstås första tanken som slog mig.  Jag har då mig veteligen inte beställt några plantor. Blev smått orolig för att någon skojare bestämt sig för att shoppa loss lite på min bekostnad. Såg framför mig att jag var nybliven ägare till ett antal hektar granplantor någonstans i en skogsdunge uppe i norrländska skogarna + några tusenlappar fattigare… Bestämde mig genast för att surfa reda på telefonnumret till företaget & slängde mig därefter på telefonluren fort som attan.

Fick prata med en mycket trevlig tjej från kundtjänst i telefon, som förklarade för mig att jag inte alls behövde oroa mig för att bli ofrivillig plantägare. Det hade inte beställts några sådana i mitt namn. Utan det som hänt, var helt enkelt att kundtjänst av misstag råkat knappa in ett nummer fel i mobilnumret när de tog emot själva beställningen från en kund. Så själva köpet var redan registrerat i någon annans namn. Men sms-bekräftelsen på ordern hamnade hos mig på grund av den felaktiga nummerinmatningen i beställningssystemet.

Med tanke på alla lurendrejare som finns därute gäller det att vara på sin vakt, så man inte råkar illa ut i onödan. Pust…

Tjärnen (the forest lake)