Spökflighten hem…

Mondelez Norge 001Brukar ha stora problem med att somna de gånger jag ska iväg med morgonflyget till Oslo, eftersom jag är rädd att jag ska försova mig. Men inatt lyckades jag faktiskt ”data” John Blund längre än vanligt. Ända från cirka 00:30-04:45, med några enstaka avbrott för att stirra på mobilklockan.

Resan till väst gick förvånansvärt smidigt trots snö och rusk. Var lite orolig ett tag att jag skulle missa flyget hem, eftersom jag lämnade Freia i ”grevens tid”. Men jag hann till och med in en snabbis i Taxfree-shopen, innan det var dags att gå ombord på norwegian.

Det var ovanligt få ”vanliga” (betalande) resenärer med på planet. Satt ett fåtal längst fram och bak, inga alls i mittpartiet. Resten av passagerarna såg ut att bestå av svensk kabinpersonal på väg hem till fäderneslandet… Rena rama ”spökflighten” alltså…

Väl framme i Arlanda hoppade jag in i en 020-taxi, som rattades av Sveriges kanske just nu ”pratsammaste”, ”smörigaste” och ”flirtigaste” chaufför? Ja, han var verkligen en trevlig prick med glimten i ögat. Vilken kontrast jämfört med killen som jag åkte med från Arlanda sist jag var i Oslo. Den chauffören var verkligen ingen gentleman eller serviceminded för ett ruttet öre. Killen var helt besatt av att hinna tillbaka inom spärrtiden till Arlanda, och hade förmodligen slängt av mig vid infarten till E4:an i Väsby om han bara kunnat…

 

/ Monicken

 

Lämna en kommentar