Latmasken tog över…

Pizza 001Idag slog latmasken till igen vid middagstid…

Hade precis kommit innanför ytterdörren när jag hörde glassbilen köra in på vår innergård på Rosenhill. Det var länge sedan jag shoppade där sist, men nu hade jag fått strikta order om att ”Glassbåtar” måste inhandlas. Och snäll som jag är (eller var det kanske för husfridens skull?) skyndade jag mig förstås ut till bilen fort som ögat…

Ännu en gång har jag fått bevisat att man aldrig ska handla på tom mage. Speciellt inte från Glassbilen. Det är så lätt att köpa på sig produkter man inte alls skulle ha från början. Glassbåtarna förvandlades snabbt till Glassbåtar, Dubbelnougat (Nogger lookaliken…) och 4 middagspizzor…

Latmasken = Lattanten, greppade alltså genast chansen att slippa spendera onödigt lång tid med middagsbestyr vid spisen. Och hon sitter fortfarande här framför datorn med rent samvete och utan en tillstymmelse till ångest, eftersom de frysta färdigpizzorna var ovanligt goda och smakrika.  Min Mozarella-pizza med pesto på bilden till höger ser kanske inte mycket ut för världen – men, den var faktiskt riktigt god.

Vad ni kan Glassbilen :-). Är fortfarande mätt och belåten fast det är flera timmar sen jag klämde i mig pizzan. I´ll be back for more ;-)…

 

/ Monicken

Lämna en kommentar