Min Suzka och jag…

Suzkan och jag 040Idag var jag och Suzukin ute på äventyr mitt på dagen igen… Vi bestämde oss för att ta en liten tur till Rotebro och Willys, för att fylla på matförråden. De är ständigt sinande nuförtiden, med tanke på två tonårsbrölingar i huset som äter nästan konstant. Hela tiden är de sugna på något. Och ständigt jämrar de över att det inte finns någonting gott att äta hemma… Nu kanske de håller sig tysta i några dagar i alla fall 😉

Själv var jag tvungen att fylla på mitt förråd med Lallerstedts Curry-Lime dressing. Och för att kunna njuta ordentligt av denna underbara produkt, var jag sedan tvungen att äta sallad både till lunch och middag… Olika varianter då, för omväxlings skull – men båda mer eller mindre dränkta i dressingen… Mmmmums 🙂

Suzkan och jag 050Suzkan och jag 064Var förresten otroligt nära att falla för den stora frestelsen vid kassaområdet idag. Där stod ett bekant display-ställ med massor av härliga chokladkakor från Mmmm… Marabou. Spanade länge och intensivt på en Helnöt 200 gram, men lyckades hålla tassarna i styr även denna gång. Jippii! Får väl se hur länge det dröjer innan chokladabstinensen sätter sina klor i mig på fullaste allvar. Då blir goda råd dyra…

 

/ Monicken

Lämna en kommentar