Från och med nu är jag en ”tur-tant”?

Första advent 2013 041

Vad skönt det är att sitta inne i värmen, när riktigt kalla vindar blåser här utanför. För ett par timmar sedan var vindarna så pass kraftiga, att jag var lite orolig för att utemöblerna på baksidan skulle få fötter… Men nu verkar det tack och lov lite lugnare igen…

Helgens Cinderella-kryssning gick bra och jag fick med mig både ”Valhalla-snaps”, ett 6-pack ”Lonkero” (Long Drink) och ett lyckobringande ”fyrklöverhalsband”? med mig hem från Taxfree-shopen. Försöker intala mig själv om att jag numera är en riktig ”tur-tant” och att allt kommer att bli ”så mycket bättre” nu när det fina halsbandet dinglar runt min hals…

Idag har jag ägnat mig åt att gräva fram några julpynt från vinden. Det är ju trots allt första advent. Har dock bestämt mig för att inte överdriva med juldekorationerna i år. Det räcker gott och väl med julgardiner i köket, några dukar, tomtar, ljus, lampor och stakar. Och granen får traditionsenligt vänta tills dagen före dopparedagen…

Första advent 2013 044

 

Lämna en kommentar