Grattis Suomi, Finland!

The Coat of arms of Finland

The Coat of arms of Finland (Photo credit: Wikipedia)

Klockan har passerat midnatt för en stund sedan och det är egentligen hög tid att masa sig i säng… Men här sitter man och knappar ivrigt på in i det sista… Ska köra det gamla, hederliga boktricket, när det väl är dags för en date med John B. om en stund. När jag är så trött som jag är just nu, så brukar jag bara klara av att läsa några enstaka sidor innan ”drömmarnas värld” tar över…

Och mina drömmars värld, brukar vara betydligt mer spännande och actionfyllt än mitt vardagliga liv. Där kan precis vad som helst hända. Ser fram emot nattens äventyr & hoppas att jag fortfarande kommer ihåg dem i vaket tillstånd (vilket jag ofta gör – vad det nu beror på?)…

Näpp, nu väntar ”sömnpillret”, finska boken ”Talvisota” (avioliittoromaani) på att få vagga mig i nattdvala. Natti, natti.

Sist men inte minst; Grattis till lilla Finland som firar sin självständighetsdag idag. Onneksi olkoon Suomi! Hurraa, hurraa, hurraa, hurraa!!!

 

Lämna en kommentar