Myser med min retro-julkyrka…

Kyrka igen 131210 004Att det ska vara så svårt att gå och lägga sig i tid… Men en gång nattuggla, alltid nattuggla… Sitter här och myser med mina Glolite-ljus och min fina retro-julkyrka från 70-talet.

Blev av med en hel del prylar på loppisen i Komet-hallen i söndag, men fick också ett par nygamla saker med mig hem. Julkyrkan var en av dem. Har varit på jakt efter en sådan i ett par års tid. Bevakade ett flertal budgivningar på Tradera både förra året och i år. Men tyckte alltid att det drog iväg för mycket i pengar.

Råkade av en slump se denna kyrka stå uppställd på ett av loppisborden mitt emot mig, och passade förstås på att roffa åt mig den innan loppisen ens börjat officiellt. Såhär i efterhand har jag kunnat konstatera att jag gjorde en mycket bra affär. Gav 100 spänn för min, och såg en exakt likadan gå för över 500 kronor samma dag (eller om det var dagen efter…). Är så nöjd över att jag nu har min alldeles egen ”nostalgikyrka”, komplett med rödaktig belysning och en uppvridbar speldosa som spelar jullåten Stilla natt närhelst jag vill…

 

Lämna en kommentar