Grrrrr… för för få och för små parkeringsplatser…

Dagarna bara rinner iväg… Inser att det återigen har hunnit gå flera dagar sedan jag var här inne sist och skrev några rader… Har ju faktiskt inte hänt någonting revolutionerande direkt, som varit värt att skriva om. Mitt största fokus har legat på jobb, jobb och mera jobb ;-).

Men på tal om jobb… så rör jag mig numera en del i Sundbyberg i tjänsten. Något som fått mig att fundera över en mycket viktig I-landsfråga… Flera av bostadsområdena och tillhörande parkeringar inom Sundbybergs Stads gränser, kom förmodligen till under 60- och 70-talet. De flesta av bilmodellerna på den tiden, var väl inte speciellt mycket mindre än dagens (rätta mig gärna om jag har fel…)? Hur i jösse namn tänkte de som bestämde standardstorleken för utomhus-parkeringsplatserna på den tiden? De flesta är ju ytte-pytte-små… Små som ”frimärken”… Och det finns alldeles för få av dem…

Råkar man hitta en tom parkeringsplats med två större bilar vid sidan om en, så är det kört. Det går helt enkelt inte att parkera där, eftersom det är omöjligt att öppna förardörren och gå ut ur bilen. Spelar ingen som helst roll att jag är någorlunda smal och normalviktig. Det är bara att köra vidare och hoppas att man får tag på en annan parkering inom 1 kilometers radie eller så…

Alltså – Grrrr… för för få och för små parkeringsplatser. Kan nog vara värt både för staden och de lokala hyres- och bostadsrättsföreningarna att se över och uppgradera sitt parkeringsutbud i framtiden, så slipper de smågnälliga bilister som mig… I övrigt måste jag dock poängtera att jag tycker att Sundbyberg är toppen!

Lämna en kommentar