Vill inte se närbilder på fixade naglar…

Påskpynt 001GLAD PÅSK till er alla! Hoppas att ni haft en bra påskafton och fått njuta av god mat och dryck i trevligt sällskap 🙂 Har varit härligt med en ledig dag, men i morgon väntar plikterna igen. Då är det dags för ytterligare ett kvällspass på ena jobbet för mig. Håller tummarna för att jag slipper ”kökstjänsten”. Om jag inte minns helt fel, så ska det vara Janssons Frestelse till middag – och jag ”OGILLAR” verkligen den rätten. Ansjovis är bland det värsta jag vet. Tål knappt lukten… Men, men… Jag överlever nog, om det blir jag som ska ”kocka”…

Har under senaste dagarna funderat litegrann över varför så många FB-vänner till mig, envisas med att visa upp manikyrerade fötter och händer i tid och otid på sina egna FB-sidor. Med tanke på att jag har något av fobi för både fötter och långa fingernaglar, så skulle jag verkligen uppskatta om de behöll dessa bilder för sig själva. Tycker inte att det är speciellt snyggt med närbilder på vare sig händer eller tår med fixade naglar. De som gillar ha den typen av naglar får gärna ha det för mig, men de får gärna beundra dem för sig själva och visa upp dem ”live” för andra – men behålla eventuella närbilder på alstren för sig själva.

Ja, jag vet. Förlåt, jag är en gnällig, gammeldags ”Finntant”, som tycker att kortklippta naglar au naturel är snyggast och mest praktiskt ur hygiensynpunkt etc… Är det verkligen bara jag som tycker det?

Lämna en kommentar