Seg efter en träff med ”finska ligan”…

De flesta jag känner sitter förmodligen just nu bänkade framför TV-apparaterna och glor på Eurovisionschlagerfinalen. Själv orkar jag faktiskt inte bry mig om hela spektaklet i år. Har endast hört 2 av bidragen som är med ikväll; Sanna Nielsens låt samt Danmarks Scatman-inspirerade? bidrag… Låten som Adam Alsing tror ska vinna hela rasket… Vilket jag betvivlar starkt, men man vet ju aldrig. Smaken är som baken – delad… Kan lika gärna lyssna på låtarna när allt är avgjort.

Känner mig aningen seg efter gårdagens tjejträff i Märsta med ”finska ligan” (ett gäng gamla skolkompisar från låg- och mellanstadiet som träffas alldeles för sällan ;-)). Man vill ju gärna tro att man fortfarande är 25, men måste erkänna att det tär på krafterna att ha kul ända fram till 03:30 på morgonkvisten och sedan jobba kvällspass samma dag ovanpå det.

Somnade som en stock när jag väl kom i säng tidigt i morse efter bastandet, bubbelbadandet, mat, godis, öl, vin- och chipsfrosseriet samt allt snackande. Sov som en bebis trots att jag inte sov hemma, drömde om en massa människor från det förflutna (måhända inspirerad av kvällens/nattens minnen och samtalsämnen) och vaknade till min förskräckelse inte förrän klockan var närmare 11:30…

 

Lämna en kommentar