Vart tog den söta lilla tuppen vägen?

Vilken härlig arbetsvecka det har varit 🙂 Nu ser jag fram emot en dags ledighet innan det är dags för nya arbetspass under söndagen.

Fick en oväntad kompis i början av veckan då jag var på väg till min bil i Ör, Sumpan. Såg en fågel strosa omkring på en gräsplätt i närheten av parkeringsplatsen. Först trodde jag att det var en fasan eller liknande, men när jag kom närmare såg jag att det var en fin tupp.

Den verkade väldigt tam och lät mig komma rätt nära för att fota den. Ett par äldre damer som satt på buss 506 mot Karolinska, blev eld och lågor när de såg mig med tuppen genom bussfönstret. Trodde säkert att det var min tupp och att jag var ute och rastade den…

Tuppen verkade fatta tycke för mig och följde efter mig till bilen. Till slut var jag tvungen att schasa bort den, för att jag inte skulle köra på den av misstag. Det sista jag såg av stackarn, var när den försökte stifta bekantskap med en kråka intill parkeringen. Kråkan verkade dock inte alltför intresserad av hans sällskap och försökte desperat flaxa sin iväg. Undrar fortfarande vad som hände med den förrymda tuppen. Hoppas att den blev omhändertagen av någon, så att den inte blev påkörd eller uppäten av något djur…

CAM00130

CAM00136CAM00137

2 tankar om “Vart tog den söta lilla tuppen vägen?

  1. Ja älskade Monica, tuppen lever eller tuppen har flygit till sin kos vad det nu betyder.
    Det var en otroligt fin möte du hade med en tupp, det finns inte många människor i hela Stockholm som upplever saker som DU i din vardag, du är speciell, du är utvald!

Lämna en kommentar