Måste börja lura mig själv…

Är nog något av en obotlig tidsoptimist och har oftast en lång ”att-göra-lista”, som aldrig tar slut… Så fort jag lyckas pricka av en sak på min lista, så dyker garanterat minst 3 nya upp i samma veva…

Efter att ha läst artikeln ”Så lurar du dig själv att få jobbiga saker gjorda”http://www.metro.se igår, så inser jag varför jag ibland är lite motsträvig när det gäller att ta hand om de allra jobbigaste sakerna. Jag har ju helt glömt bort att jag måste lura och belöna mig själv…

Enligt ett utdrag ur magasinet Harward Business Review (HBR), så ska man ge sig själv belöningar i samband med att man genomför och prickar av jobbiga saker eller projekt på sin att-göra-lista. Allt går helt enkelt ut på att lura sig själv, genom att intala sig själv om att de saker man tagit på sig att göra inte är så jobbiga som man tror… Och det blir enklare att få sakerna gjorda, om man med jämna mellanrum belönar sig själv.

Om jag blir en följeslagare av denna belöningsmetod, så väntar en nära framtid mig med massor av roliga belöningar. Undras vilket av mina jobbigaste projekt jag ska ta tag i först, och vad jag ska ge mig själv i belöning när det är klart? 😉 Några förslag?

Lämna en kommentar