Jag är en hamster…

Härligt med semester och vindsröjning…

Insåg att jag måste börja ta tag i eländet, innan hela taket rasar ned av allt bråte som finns uppstuvat där…

Var en sväng till loppisen vid Täby Galopp igår och krängde en del prylar. Och det lär bli en till runda dit inom kort. De intjänade pengarna kan vi använda till någonting kul sen; varför inte som fickpengar under min och killarnas årliga Grönan-besök?

Fy attans vad med grejor vi har. Hittade en massa prylar idag som jag trodde att vi givit bort för åratal sedan; en leksaksspis låg instuvad i en stor kartong, Rasmus gamla Mumin-hus låg in låda tillsammans med Brio-järnvägen. För att inte snacka om alla mina saker som jag inte velat släppa taget om; livsviktiga kedjebrev från mellanstadiet, gamla tyska Bravo-tidningar, en planeringslapp med alternativa menyer till min/S3B:s studentskiva -91 (har ingen som helst minne om vad vi åt…), en dosa med violinharts, extremt viktiga noteringar i Marabou-kalendern anno 1992 – den 14 december och några dagar dessförinnan måste ha varit riktigt ”svarta dagar” i Monica R:s liv…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Lämna en kommentar