Jobbar gärna några timmar ideellt på F&S…

Friskis & Svettis logo 008Inom kort ska jag börja jobba ideellt några timmar i veckan, som receptionsvärd/funktionär på Friskis & Svettis i Upplands Väsby. Idag var jag på mitt allra första introduktionspass, för att lära mig mer om vad själva jobbet går ut på. Och på onsdag ska jag dit igen och bekanta mig närmare med boknings- och kassasystemet etc. Sedan följer förmodligen några introduktionspass till, inklusive säkerhetsgenomgång, innan de vågar släppa lös mig bakom receptionsdisken självmant eller i sällskap med en annan funktionär…

Har under en längre tid funderat på att jag skulle vilja ställa upp som funktionär där, men det har av diverse anledningar och svepskäl inte blivit av tidigare. Men nu är det alltså andra tider som gäller – och jag ser verkligen fram emot att bidra med lite av min tid till just den föreningen. Ser fram emot att lära mig mer om verksamheten generellt sett. Och det ska bli så kul att lära känna och komma i kontakt med lite nya människor, och få lära sig att hantera ett nytt dataprogram,  Ser verkligen fram emot många trevliga arbetspass i friskvårdens och motionens tecken framöver :-).

 

/ Monicken

Lämna en kommentar