Ärvt min goda smak med modersmjölken?

English: Heart with arrow Deutsch: Herz mit Pf...

English: Heart with arrow Deutsch: Herz mit Pfeil Svenska: Hjärta med pil (Photo credit: Wikipedia)

Ännu en Morsdag är snart till ända…

Den började vid 9-tiden i morse av att jag blev väckt av tonårssönernas vackra målbrottsstämmor och frukost och presenter på sängen. Hade konstigt nog lyckats förtränga att det är Morsdag idag, även om jag haft full koll på det tidigare i veckan. Förmodar att sviterna efter Cinderella-kryssningen i helgen kan ha någonting att göra med min tillfälliga minnessvacka…Tänk vilken skandal det hade varit om jag glömt bort att ringa och gratulera min egen mamma…

Sönerna är väl medvetna om att mamma är något av en ”periodar-bokmal” och de hade därför köpt en varsin bok till mig. Det värmer verkligen ett gammalt morshjärta <3. Bättre morsdag-presenter kan jag inte tänka mig. Så fort jag har läst färdigt ”Femtio nyanser av frihet” (vilket lär bli rätt snart med tanke på den högst intressanta följetången om Mr Grey och Ana…) ska jag fly in i fantasins värld med hjälp av sönernas bokval. Det lustiga är att de alltid lyckas välja sådana böcker som jag själv har tänkt att investera i. Uppenbarligen känner de mig mycket väl, eller så har de bara ärvt min goda smak med modersmjölken? 😉

Stort tack R & P ❤

 

/ Monicken

 

Lämna en kommentar