Dags att ta sig ur träningssvackan…

Friskis & Svettis logo 008Näpp! Från och med i morgon måste det bli lite fart igen på denna ”Finntant”…

Sedan jag åkte på förkylningen under förra veckan, så är receptionen på Friskis&Svettis i Upplands Väsby det närmaste jag kommit ett träningspass… Har hamnat i en ordentlig svacka efter att inte ha tränat på en och en halv vecka. Men friskförklarar mig själv härmed officiellt. Kan inte längre använda förkylningen som svepskäl för att inta permanent data- eller soffläge härhemma.

I morgon måste denna vackra kropp som närmare 40 års daglig konsumtion av choklad och bullar byggt upp, antingen ut i det gröna eller in i Friskis&Svettis lokaler för att röra på sig… Eller varför inte både och?! Bokar in mig på ett spinningpass i morgon kväll nu direkt, innan jag hinner ångra mig och hittar på ett dåligt svepskäl till varför jag inte behöver gå dit…

Friskis&Svettis – tomorrow I come…

 

/ Monicken

Lämna en kommentar