Frigolitsmulorna invaderar…

Foam "EPS"

Foam ”EPS” (Photo credit: Wikipedia)

Money, money, money

Money, money, money (Photo credit: Niklas)

Har drabbats av ännu ett harmlöst I-landsproblem på sistone…

Jag har varit tvungen att svassa runt med sopkvasten lite extra i vår hall på sistone. Detta eftersom det dykt upp små ansamlingar av frigolitsmulor här och var på golvet. Funderade över var alla dessa mystiska smulor kommer ifrån, tills det slog mig igår kväll…

Det måste ju förstås vara äldste sonen som på något vis får med sig dem hem från sitt sommarjobb. Han jobbar just nu på en frigolitfabrik… Alltså har frigolitsmulorna en helt naturlig förklaring och det finns ingen anledning att kalla hit TV-teamet från ”Det okända” för att undersöka saken närmare ;-).

En helt annan sak…

Igår hade det förmodligen varit smart att vara med i Postkodlotteriet… Alla med lotter inom mitt postnummer är förmodligen några kronor rikare idag. Exakt vilka summor det rör sig om, har jag inte den blekaste aning om. Kan väl handla om allt från enstaka hundralappar till tusentals kronor förmodar jag. Har verkligen ingen koll alls, eftersom jag aldrig varit med i lotteriet själv (och nu lönar sig det väl inte att gå med längre – för hur stor är sannolikheten för vinst igen inom samma postnummer). Oavsett, ett stort GRATTIS till mina närmaste grannar och alla andra inom postnummer-området som får vara med och ta del av kakan :-).

/ Monicken

Lämna en kommentar