Friskis&Svettisandet börjar ge resultat?

Jihhuu!!!

Friskis & Svettis logo 008Känner mig extra glad i hågen ikväll. Tror minsann att senaste tidens besök på Friskis&Svettis nu har börjat ge lite resultat… Kunde till min stora lycka köpa ett par brallor i en mindre storlek idag :-).

Viktmässigt sett är det inga omvälvande förändringar det handlar om. Men har i alla fall lyckats minska de värsta bilringarna något – och det känns som att jag fått lite mer muskler lite här och där…

Tack vare familjens minsting (eller slavdrivare kanske man ska kalla honom?), så har jag börjat träna oftare och mer varierat än tidigare. Vid de tillfällena han är i gymmet samtidigt som mig, så är det bara att glömma långvistelser på löpbandet och Cross trainern. Då får jag endast lov att värma upp på dem en kortare stund, och sen är det träning av olika muskelgrupper med hjälp av maskiner och vikter som gäller. Och om jag försöker fuska är han på mig direkt. Men jag har dock lyckats deala till mig lite åldersdispans när det gäller vissa av de tuffare magövningarna. Han får helt enkelt leva med att jag inte orkar härda ut lika länge i ”plankan” exempelvis… Det går bara inte…

Ett stort tack till dig min tonåring och alldeles egna PT. Dels för att du inte skäms att synas ute bland folk tillsammans med din gamla mamma, och för att du stöttar mig med träningen. Något six pack lär jag aldrig få, men kanske ett mer vältrimmat one pack så småningom? 😉

/ Monicken

 

Lämna en kommentar