Det var ”go” i gamla Nilsjohan Cyklon…

Att jag är barnsligt förtjust i diverse retro-prylar är ju ingen hemlighet direkt…

Nyligen lyckades jag faktiskt få tag på en pryl, som bara inte är ”nice to have”, utan faktiskt fyller en praktisk funktion också.

Fyndade nämligen en gul handvisp av märket Nilsjohan Cyklon på Tradera häromveckan. Använde den igår under vispningen av min pannkakssmet, och den fungerade alldeles utmärkt. Det var full sprutt på vispen, trots att den har sisådär 60 år på nacken (torde vara från 50-talet). Det ser i alla fall jag som ännu ett bevis på, att det är lite bättre kvalitet på saker från förr…

Vågar inte uttala mig om ifall vispen förde med sig någon positiv inverkan på själva smaken och konsistensen på pannkisarna –  men de gick i alla fall åt som smör i solsken hos tonåringarna härhemma. Och det är huvudsaken :-)…

Cyklonvisp 005Cyklonvisp 007

 

Lämna en kommentar