Lider av ”klisteretikettsfobi”…

Bottom of niloak pottery with original 2.00 pr...

Bottom of niloak pottery with original 2.00 price tag (Photo credit: Jimmy Tyler)

Har egentligen ingenting vettigt att skriva om idag… och därför måste jag passa på att gnälla litegrann över ytterligare ett av dessa fruktansvärda I-landsproblem…

Det jag har retat mig extra på idag, precis som mången gång förr, är klisteretiketter (produktinfo/prislappar) av dålig kvalitet… Varför måste allehanda företag och butiker, så gott som alltid, envisas med att klistra de usla lapparna mitt på produkterna? Det är nästan helt omöjligt att få loss etiketterna utan att det blir klisterrester eller fula skrapmärken kvar på prylarna.

Kämpade i cirka 15 minuters tid idag med att få bort en klisteretikett från en nyinköpt liten turkos pedalhink från Rusta… Jeesus! Varmvatten, YES diskmedel, tvättsvamp (mjuka sidan) och en hel radda finska svordomar gjorde till slut susen. Men vill dock passa på att varna andra eventuella köpare av denna gulliga och praktiska hink. Den är prisvärd och fyller definitivt sin funktion, men bered er på att ni kanske får ödsla en hel del blod, svett och tårar om ni har ”klisteretikettsfobi” som mig…

Håller nu tummarna för att fler businessidkare runt om i Sverige (ja, kanske i hela världen…), beslutar sig för att investera i mer användarvänligare klisteretiketter. Lappar som är enkla att ”peela” av från varorna, och som inte leder till ovårdat språk, dåligt humör och i värsta fall reklamationer… Och om de absolut måste fortsätta använda sig av etiketter av den ”uschliga” sorten, kan de väl åtminstone klistra dem någon annanstans där de inte kan orsaka lika mycket skada… Till exempel i botten av en produkt??? Vad vet jag… Jag är ju bara en gammal, gnällig Finntant 😉

/ Monicken

Lämna en kommentar