Finns inget dåligt väder?

Söndag eftermiddag och jag känner mig rastlös som bara den. Funderar på om jag ska bege mig ut på en promenad eller cykla till Friskis&Svettis – men det tar emot något så fruktansvärt, med tanke på att regnet strilar ner därute. Brrrr… Å andra sidan, så finns det ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder??? Yeah, right…

I stort sett har denna vecka varit riktigt bra hittills. Några saker som kan vara värda att nämna i förbifarten…

Veckans tankeställare: Blev mycket berörd av flera av människoödena i TV-programmet ”Tillsammans mot cancer” i början av veckan. Inser hur lyckligt lottad man är, och att det verkligen inte finns något skäl att gnälla över små petitesser… men ibland måste man ju ändå få dra fram ett och annat I-landsproblem – bara för att…

Veckans utmaning: Att montera ihop min nyinköpta Ikea-lampa ”Fillsta” var betydligt ”meckigare” än jag räknat med. Tyckte inte att den såg ut som jag kom ihåg den från affären, när den var så gott som färdigmonterad… Vilket inte var så konstigt, eftersom jag av misstag vikt plastflärparna åt fel håll – så insidan såg ut som utsidan skulle se ut och tvärtom… Men, det löste ju sig till slut… Född med bara en vänster hjärnhalva?

Ikea-lampa 131031 001Ikea-lampa 131031 010

 

 

 

 

 

Veckans frosseriattack: Ägde rum i fredags kväll… Då tyckte jag att jag av någon anledning var värd både chips, ett par glas vin, nästan en hel 200-grams chokladkaka och annat smått och gott, som de små Halloween-monstren inte valde att plocka med sig under sina ”godis eller bus-raider”… Because I´m worth it?

Veckans ångestattacker: Har börjat få så taskig syn, att jag numera är tvungen att sminka mig själv med hjälp av värsta förstoringsspegeln och i dagsljus vid köksbordet, precis som min mamma gjort de senaste 25-30 åren… Synoptik – here I come?

Barnen i australiensiska TV-programmet ”Junior Masterchef Australia” ger mig enorm ångest. Är smått avundsjuk på deras matlagningstalanger. 10-åringarna (vissa är nog något äldre) lagar extremt avancerade maträtter, som en annan ens aldrig skulle våga drömma om att försöka ge sig på…

Veckans kap: Måste vara de nya tallrikarna jag köpte på IKEA häromdagen. De är så rymliga och fina och dessutom mycket trevligare att äta ifrån än de tidigare, som numera har fått ett nytt hem i porslins-containern på Sörab…

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar