Lyckades stå emot ”pocketsuget”…

9789198007558_small_no-regrets-rocknroll-memoarerOm jag inte minns helt fel, så har jag redan tidigare berättat om min svaghet för billiga böcker, filmer och cd-skivor här på bloggen. En av mina brister som jag dragits med sedan tonårstiden i slutet av 80-talet, och som jag förgäves försökt att bli av med i många herrans år…

Då jag är ensam i en affär och stöter på en ställning eller låda med böcker, filmer eller CD-skivor till rabatterat pris, så kan jag helt enkelt inte bara ignorera prylarna och gå förbi. Jag måste stanna och spana in utbudet, leta och gräva bland bråtet ända tills jag hittar någonting tillräckligt intressant att köpa med mig hem…

Vad jag kan minnas, så har jag aldrig gått hem tomhänt från en sådan fyndhörna. Förrän igår vill säga. Lyckades motstå ett mycket förmånligt pocketerbjudande; 3 böcker för 59:-. Stod med bland annat Ace Frehley´s (från KISS) rockmemoarer ”No regrets” och en av Anna Jansson nyaste böcker om polisen Maria Wern i händerna. Var på vippen att lägga ner dem i kundvagnen, när min förnuftiga? inre röst övertalade mig att lägga tillbaka dem i lådan och gå till kassan istället.

Kanske är det så att jag till slut faktiskt blivit både äldre och klokare? Insett att jag faktiskt inte behöver äga alla böcker, filmer och skivor själv. Ibland kan man ju också sträcka sig till att låna dem via biblioteket, Tivo, Spotify etc… Oavsett, så är jag en gnutta stolt över mig själv och att jag lyckades stå emot ”pocketsuget”… 🙂

 

 

Lämna en kommentar