Vaknat på fel sida idag?

1173706_10201933124958700_988440314_nKänns som att jag kan ha vaknat på fel sida idag…

Slocknade framför tv:n sent igår kväll, och hade aningens ont i ryggen när jag vaknade i morse. Förmodligen legat i någon mysko ställning igen?

Är inne på min andra stora mugg svart kaffe nu. Verkar inte som koffeinet biter på mig alls idag. Känner mig i alla fall inte ett dugg piggare än när jag gick upp kring 06:30 och bälgade i mig dagens första kaffedos. Inte ens en långdusch hjälpte mig att kvickna till. Mitt humör blev förstås inte heller soligare av att strykjärnet verkar ha gjort sitt. Tycker inte att den blir tillräckligt varm längre och det verkar vara något fel på ångfunktionen. Och jag ogillar skarpt när kläderna inte blir så släta som jag vill…

Förmodligen har jag också en gnutta ångest över Marabou Helnöt-chokladkakan, som jag tyckte jag var så väl värd igår kväll. Kan inte riktigt motivera varför jag hade förtjänat den… Kanske är det mina före detta arbetskamrater i nya Marabou-reklamen, som får mig extra sugna på choklad. Och nu gnager alltså 200-grams ”Mer Mmmmm… i livet” litegrann på mitt samvete… Ja, eller snarare 400 gram… Med tanke på att jag för endast några dagar sedan unnade mig en exakt likadan kaka utan att blinka…

Nej, usch! Nu får jag verkligen skärpa till mig. Finns ingen anledning att hänga läpp mer… Vädret ser ut att vara fantastiskt här utanför och solen skiner – vad mer kan man önska sig? Dags att plocka fram sina bästa och gladaste sidor, nu när man snart ska iväg och jobba litegrann i människosläktets tjänst.

Ha en bra dag därute!

 

Lämna en kommentar