Finns det någonting tråkigare än häckklippning?

Mina ”ogröna” fingrar har idag fått ägna sig åt en av trädgårdssysslorna jag ogillar allra mest – nämligen häckklippning…

Måste erkänna att jag själv höll i saxen endast en mycket kort stund. Och under den tiden blev jag invaderad av någon form av små gulgrön-aktiga bladlöss? Men det är egentligen inte den delen av jobbet som grämer mig allra mest. Näe, det värsta är alla avkapade grenar som ska krattas ihop och stuvas ned i sopsäckar efteråt. Kändes som att eländet aldrig skulle ta slut. Men nu ligger häckresterna i 6 stora sopsäckar och bara väntar på att bli fraktade till sitt nya hem; det vill säga containern för trädgårdsavfall på Sörab…

Nåja… Huvudsaken är att häcken ser mer välansad ut än tidigare och att tanten fick sig lite vardagsmotion på köpet :-).

Lämna en kommentar