Har jag trotsat mitt köpförbud av böcker?

140707 016Hmmm… tidigare i år deklarerade jag här på bloggen att det är slut med mina bok- och CD-köp… Jag lyckades hålla mig ovanligt länge, men förra veckan föll jag för frestelsen…

Kände helt plötsligt att jag bara måste köpa tidningen Elle. Är generellt sett inte så intresserad av just den typen av magasin, där ”tantreklam” ges mer utrymme än riktigt intressant läsning. Men ville ha den eftersom man fick en bok på köpet. Så egentligen har jag ju kanske inte trotsat mitt köpförbud trots allt. Fast ändå på sätt och vis. Beror på hur man ser det…

Boken man fick gratis med tidningen heter ”Livet efter dig” och är skriven av Jojo Moyes. Har hört ryktas om att den ska vara riktigt bra, och därför var jag tvungen att göra denna investering. Enligt Elle får köparen en bok på köpet. Men enligt mig får köparen en Elle på köpet 😉

Började läsa boken igår och än så länge har storyn inte gjort mig besviken. Läsvärd, med andra ord.

Lämna en kommentar