Otursförföljd och utskälld…

Kände mig inte speciellt tuff i morse vid 06:30-tiden då jag skulle cykla iväg till arbetspasset på Lavendelgården mitt i värsta åskvädret… Med min otur hade jag lika gärna kunnat bli träffad av blixten på bron över E4:an vid Glädjens, men denna gång klarade jag mig oskadd. På grund av det kraftiga regnet, såg jag dock ut som en dränkt katt när jag väl kom fram…

Min otur gjorde sig påmind redan tidigt på morgonen. Lyckades sjabbla med en av kaffetermosarna, vilket resulterade i att jag fick nybryggt kaffe över ett område på vänstra handen. Trots att jag försökte kyla ner den med kallt vatten direkt, så ömmar det och svider fortfarande litegrann…

Vid lunchtid var olyckan framme igen. Då lyckades jag få ett ”halvnasty” skärsår på vänster hand mellan tummen och pekfingret, när jag skulle öppna upp en burk med persikohalvor inför efterrätten…

Fru Fortuna lyste med sin frånvaro igen senare under eftermiddagen i tvättstugan, där avloppet hade täppt igen och bidrog till en mindre översvämning…

Och när arbetspasset var slut och det var dags att svida om till mina egna kläder, upptäckte jag att de fortfarande var fuktiga efter morgonens blöta cykelfärd…

Sist men inte minst, så blev jag utskälld av en medelålders manlig cyklist på vägen hem. Att jag väjde för en gångtrafikant på min sida av vägen, fick uppenbarligen sista droppen i bägaren att rinna över för honom vid tunneln nära OK/Q8… Han viftade med sin vänstra arm och skrek; Va fan! Håll dig på din sida! Och jag kunde förstås inte hålla käften, utan var tvungen att skrika tillbaka; Men ta det lugnt lilla gubben. Vägen är tillräckligt bred för oss båda två! Såg personligen inte övertrampet på ”hans sida” som något problem, så därför rekommenderar jag att gubbar utan balanssinne och reflexer i fortsättningen lämnar cykeln hemma och använder antingen apostlahästarna eller bilen då de ska någonstans… 😉

Nu håller jag både tummar och tår för att otursincidenterna är slut för idag, och att jag kan andas ut en lättnadens suck resten av kvällen på sofflocket…

En tanke på “Otursförföljd och utskälld…

Lämna en kommentar