Ännu en otursdag…

Surprise, surprise… Denna dag började också i oturens tecken…

Var nog inte helt vaken när jag skulle fixa till luggen tidigt i morse. Greppade min hårsprayflaska från hyllan i hallen, men insåg snabbt att någonting inte var som det brukar vara. Sprayen doftade inte alls som vanligt, vilket hade sin naturliga förklaring i att jag råkat få en helt annan sorts spray i näven av misstag; Visst är rumssprayen med lavendeldoft från PartyLite trevlig, men som hårspray är den urusel… Jösses…

Strax därefter begav jag mig till närmaste busshållsplats för avfärd mot Rotebro station… Och det dröjde inte länge innan jag blev varse om att 533:an redan anlänt till hållplats Rosenhillsvägen, både före mig och busstidtabellen igen… Grrrr… Hade dock inget annat val än att stå kvar i solgasset och invänta nästa skjuts. Eftersom hela 20 minuter gick till spillo på grund av ”bussfadäsen”, så blev jag tvungen att ändra min resplan drastiskt för att hinna fram till slutdestinationen i tid.

Enligt SL:s reseplanering skulle sista biten av min färd vara en gångsträcka på totalt 400 meter från Sundbybergs station. Fick oturligt nog inte igång navigeringen i min mobil, och min intuition sade mig att jag skulle traska åt höger för att hamna på rätt spår. Såhär i efterhand kan jag krasst konstatera att min intuition gällande lokalkännedom i Sundbybergs Stad är kraftigt ur balans. Gick förstås åt fel håll, och min gångsträcka blev säkert 1600 istället för 400 meter… Suck…

Och en mängd olika otursincidenter fortsatte avlösa varandra under hela förmiddagen. Tänker inte tråka ut er med fler detaljer här… Men nu på sena kvällskvisten kan jag konstatera att jag är någorlunda i fas med mig själv igen, och att jag faktiskt är värd en liten skål med Lemon Curd-glass som plåster på såren…

Ser fram emot en angenäm och otursfri dag i morgon???

Lämna en kommentar