Så gott som ”renlevnadsmänniska”…

Tro det eller ej, men min förvandling till rena, rama ”renlevnadsmänniskan” har börjat…

Ignorerade de återstående chokladbollarna som stod framme på köksbordet på morgonkvisten, och svepte ett par smörgåsar till morgonkaffet istället. Åt ett Granny Smith-äpple till mellanmål och en hel drös med ärtor till middagsmaten. Var till och med inne i en mataffär idag utan att köpa med mig en enda chokladkaka eller bulle. Och nu planerar jag att inta kvällens sista mål i form av ett par söta, mogna körsbärstomater tillsammans med ett glas kallt vatten. Därefter är det nog dags att boka in en date med John Blund fort som attan, innan det berömda ”kvällsgottesuget” gör sig påmint igen…

Tycker att jag skött mig någorlunda bra idag, med tanke på att jag har så svårt att hålla tassarna borta från diverse godsaker. Men måste dessvärre samtidigt erkänna att en liten kaffe latte med hasselnötssmak slank ned under ett besök till Wayne´s Coffee i Väsby Centrum – och jag antar att den kan falla inom kategorin ”godsak”, fastän gränsen enligt mig är hårfin.. Det får bli en ”renlevnadsdag” i morron också…?

Lämna en kommentar