Överlevt ännu en dag utan godsaker…

Jag kanske inte har så dålig karaktär som jag trott trots allt… Har överlevt ytterligare en dag utan godis, bullar, bakelser eller glass.

Har varit i närheten av en läcker chokladkaka utan att bli ett dugg sugen. Tackade även nej till samma kaka när sonen tyckte att jag skulle äta den. Höll senare i en glassbunke med ”Himmelsk röra”, utan att unna mig själv en endaste skopa. Det börjar banne mig lukta personligt rekord!

”Vilken j-a tönt”, tänker nog de flesta som läser det här. Men jag är definitivt gravt sockerberoende. Har förmodligen varit det i nästan hela mitt liv… Jag bara älskar choklad, Tosca-bullar, Wienerbröd, muffins, Kladdkaka – you name it… Och med tanke på den mängden (det handlar förmodligen upp emot 1 ton i mitt fall…) godsaker som jag proppat i mig under min livstid, så är det faktiskt ett smärre mirakel att jag inte rullar fram…

Jag kommer aldrig att ge upp mina älsklingar helt och hållet, men jag måste trappa ned på konsumtionen litegrann. För mitt eget bästa. Men det är ju lättare sagt än gjort när man dessutom har en son som ska bli antingen bagare eller konditor… Får väl kombinera intaget med lite extra motion, för att hålla de allra värsta bilringarna borta…

Lämna en kommentar