I morgon är en annan dag…

Vissa dagar blir inte riktigt som man tänkt sig…

  • höll på att försova mig…
  • tog på mig alldeles för mycket kläder och höll på att smälta bort i värmen…
  • packade jobbväskan alldeles för tungt…
  • kom ned till busshållsplatsen för att upptäcka att SL gått över till vintertidtabell…
  • bussen skulle enligt nya tidtabellen dyka upp 07:08, men kom ca 4-5 minuter försent…
  • den försenade bussen gjorde så att jag missade tåget jag skulle med för att hinna i tid till jobbet…
  • jag kunde inte lyssna på musik via mobilen under promenaden till jobbet, eftersom det blivit någon form av glapp i hörlurssladden…
  • hade tagit hem min jobbkavaj för att tvätta den (och glömt bort att göra det…) och blev tvungen att kränga på mig en jättekonstig, lång ”lånekavaj” av årsmodell -91?
  • min medtagna kycklingpaj blev extremt sladdrig och allt annat än ätbar efter uppvärmningen i matlådan…
  • tåget till Märsta stod vid perrongen när jag kom till Karlbergs station inför hemfärden, men dörrarna var låsta och jag kunde inte ta mig in…
  • kvällens middag blev också ett kulinariskt fiasko… Mannerheims tvådelade kycklingfilé smakade verkligen ingenting, trots att jag försökte peppra på med lite extra kryddor…

Ska inte plåga er med mer detaljer om denna eländiga dag – men kan dock konstatera att det blir en dag i morron också – och den kan inte bli annat än bättre än idag…  Trots att jag har en tid hos tandläkaren… Tjo! :-

Lämna en kommentar