Överlevde spinningpasset från helvetet…

Devil

Devil (Photo credit: Wikipedia)

Nämnde igår att jag anmält mig till ett spinningpass ikväll via Friskis&Svettis bokningssysstem på nätet, för att komma igång med träningen igen…

Gav mig iväg i god tid hemifrån, för att komma i tid till passet. Tar ju alltid lite tid att trixa med inställningarna på cykeln och så innan det drar igång. Den första person jag mötte i receptionen när jag kommer dit är ledaren för passet. Det visade sig att jag var den enda som bokat in mig på passet i förväg, så vi bestämde oss för att vänta in eventuella fler deltagare en stund. Men ingen dök upp…

Var nästan tvärsäker på att passet skulle ställas in, men icke! Det var bara att masa sig in i salen och bänka sig på första raden inför ett privatpass. Märktes redan under första låten att jag inte varit på spinningen på några veckor… Kändes direkt att det skulle bli en ordentlig pärs. Pust, flås, flämt!

Ett tag var det riktigt jobbigt och jag hade stora problem att hänga med i låttempot. Under de två sista låtarna var jag faktiskt lite orolig för att jag skulle svimma och halka av cykeln. Men ledarens peppning fick mig att härda ut hela tiden och inte ge upp. Har nog aldrig varit så röd i ansiktet, svettig och trött efter ett spinningpass som idag. Är dock oerhört tacksam för att ledaren ställde upp och höll passet, trots att jag var den enda deltagaren. Behövde verkligen röra på mig – och jag är såå glad för att jag överlevde ”spinningpasset från h-t” 😉

 

/ Monicken

Lämna en kommentar