Missade Väsby Rock Festival 2013…

559195_487528661269809_1702099464_nHmmm… Trots att jag haft en bra och trevlig lördag allt som allt, så är jag fortfarande lite avundsjuk på alla som varit och ännu är på Väsby Rock Festival 2013. Hade gärna tillbringat min dag där i ”hårdrocksskrålet”, men andra viktigare saker kom helt enkelt emellan…

Kan inte rå för det, men just nu grämer det mig att jag bor för långt från själva festivalområdet i Vilunda-parken. Om jag hade bott på andra sidan motorvägen, mer åt centrumhållet, så hade jag med all sannolikhet kunnat höra litegrann av musiken och gitarriffen även på hemmaplan…

Men inte ett endaste ”live-rockljud” har hörts hemma hos mig idag. Förutom de få inspelade toner som jag lyssnat till via datorn eller mobilen. Däremot har man fått mer än nog av bruset från motorvägen, ljudet från en grannes gräsklippare (som förmodligen skulle behöva en service, med tanke på att den låter som något helt annat än en klippare…) + ”mopperaggarnas” oavbrutna gasande fram och tillbaka utmed gatan…

Hoppas dock att festivalen blev lyckad, att de som tog sig dit har fått valuta för pengarna och att det spelats en jädrans massa bra musik under dagen. Och sist men inte minst, håller jag tummarna för att det blir en festivalrepris nästa år så att tanten kan gå då istället :-)…

/ Monicken

 

Lämna en kommentar