Kaffe utan kaffe…

Mocca Master

Mocca Master (Photo credit: hyeenus)

Attans vad det kliar i ögonen. Grusigt värre…

Har mer eller mindre sovit som en kratta i natt. Och det känns som att jag skulle behöva ett par rejäla tändstickor, för att hålla ögonlocken uppe idag. De är blytunga… Hoppas att jag lyckas hålla mig vaken under äldsta sonens utvecklingssamtal senare idag…

Bestämde mig för att knäppa på min Mocca Master, så fort jag kom ner i köket för ungefär en timme sen. En eller ett par koppar kaffe, brukar göra underverk så här på morgonkvisten. Då jag stegar fram till kaffebryggaren och ska förse mig med min efterlängtade kopp nummer 1, upptäcker jag att drycken inte ser ut som den brukar göra. Vilket inte var så konstigt, med tanke på att det vid en närmare inspektion visade sig att kaffefiltret gapade tomt – hade helt enkelt glömt att dosera i kaffepulver och bryggt mig själv några koppar varmt vatten… Yummie… Trött, tröttare, tröttast idag med andra ord. Zzzzz…

Lämna en kommentar