On the road to hell?

Har kommit att tänka på Chris Reas låt ”This is the road to hell” och Avenged Sevenfolds ”F…… Nightmare”, flera gånger under senaste 2 dagarna…

Har råkat ut för så många I-landsproblem sedan igår, att jag faktiskt börjat tappa räkningen. Ska dock inte besvära er med att dra upp alla dem här…

Men kan dock nämna att jag tillbringade ett antal timmar på barnakuten vid Astrid Lindgrens sjukhus (Karolinska) med äldsta tonåringen igår. Vi kände oss lite malplacerade i väntrummet där bland alla bebisar och barn i förskole- och småskoleåldern. Men även jag och min fjuniga 17-åring fick ett välkommet avbrott från den engelska evighetsserien ”Hem till gården”, när clownerna Bandy och Pajette från Glädjeverkstan kom förbi en stund för att roa barnen. Jag lyckades till och med lisma till mig en alldeles egen rosa ballonghund av Bandy. Inte illa för en barnslig 40+taggare…

Clowner 013Clowner 010

 

 

 

 

 

Jag håller nu tummarna för att jag fått min beskärda del av I-landsproblem denna vecka (inklusive ofrivillig stadskörning igår – vet inte vad som hände med mitt tilltänkta filbyte mot Haga Norra och Vilda Väsby…?). Med facit i hand så kan inte resten av veckan bli annat än så mycket bättre :-).

 

Lämna en kommentar