Andas ut en lättnadens suck…

Deutsch: Viking Cinderella in the Stockholm ar...

Jösses, vilken morgon…

En snabb blick på en väns FB-status satte griller i huvudet på mig idag och fick mig något ångerfull…

Fick för mig att datumet för Sverige-finska skolans julmarknad i Väsby hade tidigarelagts med en vecka – från lördagen 7 december till nu på lördag 30 november. Undrade hur i jösse namn jag kunnat missa datumändringen, som inte bådade gott för mitt eget deltagande som försäljare av PartyLite-ljus på marknaden – med tanke på att jag befinner mig på en Viking Cinderella-kryssning samma tid som eventet äger rum…

Geniknölarna började direkt gnugga på högvarv och jag funderade över olika back up-planer för att komma tillrätta med problemet. Kloning är ju uteslutet, men hade kanske kunnat värva någon givmild själ som ”stand-in-försäljare”. Hann till och med skicka iväg ett mail till ett par av arrangörerna och förklara mitt problematiska läge, innan jag började ana allvarliga ”ugglor i mossen”…

Efter närmare granskande, visade det sig att den julmarknaden som anordnas nu på lördag, görs i Sverige-finska skolan i Stockholms regi. Alltså är datumet för marknaden i Väsby precis densamma som annonserats från allra första början. Gissa om jag andas ut en lättnadens suck här… Nu kan jag förbereda mitt deltagande på marknaden precis som planerat, samt tillbringa tid på böljan blå med gott samvete…

/ Pinsam Finntant

 

 

Lämna en kommentar