Drabbats av ”finska avundsjukan”?

English: Main entrance of Göransson Arena Sven...

English: Main entrance of Göransson Arena Svenska: Göransson Arenas huvudentré (Photo credit: Wikipedia)

”Jag ä int bitter”. Men måste nog tyvärr erkänna att jag fått en liten släng av den ”finska avundsjukan”. Är just nu avis på alla de som får se Volbeat ”live” ikväll… Antar att sången klingar renare och i mer rätt tonart än Ozzy´s på förra fredagens Black Sabbath-konsert…

Men det är ju faktiskt inte särskilt lång tid kvar tills jag ska på konsert igen. Lördagen den 14 december är det dags för ”Rockklassiker Live 2013” på Göransson arena i Sandviken. Ska bli kul att se Vilda Väsbys stolthet ”Europe” på scen. Likaså de gamla överspacklade rockarna i Twisted Sister (jag hoppas dock att de lämnat sminkväskorna hemma för gott…), Hardcore Superstar med flera…

Jag hoppas verkligen att det inte är lika kallt i Sandviken, som under förra årets Rockklassiker-evenemang. Höll bokstavligen på att frysa h-n av mig på väg till stationen och bussen till Gävle… I år kommer jag att gardera mig med en riktigt varm täckjacka, långkallingar, ragsockor, dubbla mössor och vantar – BRRRRR…

Lämna en kommentar