2014 blir så mycket bättre…

Oj! Tyckte inte att det var så länge sen jag var här inne sist och plitade ned några rader, men insåg precis att det är nästan 2 veckor sen. Tiden bara flyger iväg…

Snart är detta år också ett minne blott, och attans vad fort det har gått. Det har varit ett ovanligt händelserikt, lärorikt och spännande år. Har lämnat många invanda arbetsrutiner, projektinsatser, akuta adhoc-uppgifter, bekanta ansikten och platser bakom mig. Och istället valt att slänga mig ut i det okända och prova på helt nya saker. Har under året haft förmånen att lära känna många nya människor, som jag förmodligen aldrig hade kommit i kontakt med om jag fortsatt mitt liv och leverne precis som innan. Ska dock erkännas, att jag stundom tänker på och saknar många av mina före detta arbetskamrater på MI. Bara så ni vet; jag har absolut inte glömt er, även om jag är dålig på att höra av mig ❤

Om jag ska lyfta fram någonting som jag är speciellt nöjd över i år, så är det att jag valt att engagera mig ideellt för Friskis&Svettis i Upplands Väsby. Just nu ser jag extra mycket fram emot i morgon eftermiddag, då jag får stå och ”värda” ett par timmar i receptionen igen. Ska bli så kul :-). Det är också givande att få sitta med i marknadsgruppen och ha förmånen att samarbeta med flera riktiga ”Friskis-veteraner”, som känner verksamheten och dess värderingar utan och innan.

Ska dock inte sticka under stolen med att allt inte flutit på exakt som jag hade önskat under året – men sen jag skaffade mig mitt turbringande ”fyrklöversmycke” i slutet av november, så känns det som att det sakta men säkert börjar gå åt rätt håll (kanske inbillar jag mig…?). Oavsett, så ser jag fram emot ett minst lika händelsespäckat och spännande år även under 2014. Välkomnar kommande utmaningar. Nu kan det faktiskt inte bli annat än ”så mycket bättre”…

Det finns ytterligare en sak som jag är riktigt nöjd över i år. Tyvärr kan jag inte skryta med att jag bidragit speciellt mycket i just det projektet… Kanske lika bra det, när jag tänker efter… Vår toalett på nedre våningen har i alla fall under senhösten gått från ”sunk” till ”hunk”. Har tidigare lovat bildbevis på slutresultatet av toalettrenoveringen och här kommer ett par bilder (Under pågående renovering och efter…).

Toalettrivning 003Badrum 131026 005Avenged S 131230 108Avenged S 131230 109

 

 

 

 

 

 

 

 

Gott Nytt år till er allesammans!

Lämna en kommentar