Saknar mina hurtiga medmotionärer…

Snart har jag varit medlem på Friskis&Svettis i Upplands Väsby i två års tid. 80% av de gånger jag varit i själva gymlokalen under den tiden, så har någon eller alla av 3 andra medmotionärer varit där samtidigt. Jag kan inte påstå att jag känner någon av dem väl. Har växlat några enstaka ord med allihopa och vet namnet på 2 av dem, eftersom jag ibland jobbar som funktionär i receptionen. Känner dock någon form av outtalad träningssammanhållning med dem, fastän vi alla tränar var för sig. Nu har jag inte sett någon av dem på väldigt länge och undrar förstås lite moloket vart de har tagit vägen…

Har de flyttat? Bytt gym? Blivit sjuka? Slutat träna? Ja, egentligen angår det ju faktiskt inte alls mig. Det är ju deras ensak varför de inte längre vill eller kan vara ”friska & svettiga” samtidigt som mig. Men på något konstigt vis, så är jag bara så van vid att någon av dessa medmotionärer alltid brukar vara där. Och jag måste erkänna att jag saknar hurtisarna en smula, nu när jag inte sett dem på flera veckor.

Kom tillbaka – och det fort! Det känns inte alls lika kul att köra programmen på Crosstrainern, intervallträna på löpbandet, använda roddmaskinen, träna med vikter etc., när era välbekanta ansikten inte finns på plats och ger mig lite extra träningsmotivation. På grund av er frånvaro så har det till och med gått så långt, att jag deltagit i jympapass istället för att gymma på sistone – vilket inte kan vara någon vacker syn, med tanke på min usla koordinationsförmåga och mitt halvtaskiga balanssinne…

Lämna en kommentar