Har inte ärvt mammas gröna fingrar…

CAM00038Idag har jag tagit en svängom med nya familjemedlemmen igen… Placerade den sedan strategiskt bakom två unga herrars rumsdörrar. De verkar inte ha förstått hinten (eller snarare så ignorerar de den…) , eftersom den än så länge inte har flyttat på sig en enda millimeter. Får väl se om det sker några mirakel i morgon? Tvivlar…

CAM00040Misstänker att de fina morsdagrosorna jag fick förra söndagen, nu har sett sina allra bästa dagar. I morgon lär de få åka till ogräscontainern på Sörab, tillsammans med allehanda och löv och döda växter från rabatten på framsidan. Försökte piffa till den i eftermiddags med hjälp av några nyinköpta blomster från Bauhaus. Tyvärr har jag ju inte ärvt mammas gröna fingrar, vilket är anledningen till att de flesta växterna i rabatten antingen är stenpartiväxter eller fleråriga blomster av annan art. Tycker i alla fall själv att det ser betydligt bättre ut än innan, eller vad säger ni?

CAM00043CAM00044CAM00046

2 tankar om “Har inte ärvt mammas gröna fingrar…

    • Haha, ur släktingars mun får man höra sanningen iaf 😉 Orden ”betydligt bättre” var nog att ta i lite för mycket i samband med min rabatt. Får anstränga mig lite mer framöver och tillbringa mer tid både i blomsteraffären och med spaden i högsta hugg, så jag får ett ”Ja” istället för ett ”Nja”. Tur att man har andra talanger…?

Lämna en kommentar