3 positiva och 3 negativa…

Var det minst två inlägg per vecka, som jag deklarerade för ett tag sedan att jag hade som mål att klara av? Kan bara konstatera att det går sisådär… Ja, om sanningen ska fram, så går det uruselt… Har ingen karaktär alls längre. Hittar alltid på en massa annat att göra, och skjuter upp skriverierna till kommande dagar…

Vill gärna skriva om positiva, trevliga saker, men det är så mycket lättare att skriva om saker som inte fungerar som de ska. Ska därför försöka pressa fram åtminstone 3 positiva, respektive 3 negativa saker som hänt under denna vecka.

Positiva:

  1. 10402578_786022994748924_3374620573786301530_nBlev så glad över blomsterarrangemanget, som min faster hjälpte till med att beställa till min farmors begravning under förra veckan. Fick se en bild av buketten på FB i veckan och den var fantastiskt vacker. Är ledsen för att jag inte kunde närvara vid själva akten, men kommer att delta i en minnesstund som äger rum i hemtrakterna inom kort.
  2. Tro det eller ej, men ”Finntanten” har lyckats säga nej till en dörrförsäljare. Det händer verkligen inte ofta. Har jag pengar hemma, så känner jag mig alltid manad att köpa någonting. Jag är extra svag för barn som samlar pengar till skolresor eller säljer jultidningar. Och de få gånger jag säger nej, brukar jag få ångest efteråt. Det fick jag faktiskt denna gång också. Men av ren princip så skriver jag inte på några autogiro-kontrakt med dörrförsäljare – spelar ingen roll hur gullig och trevlig försäljaren är eller om det är för en i slutändan väldigt god sak… Får i så fall bidra på mitt eget vis… när det passar mig…
  3. Är stolt över mina fina tonårssöner, som försöker göra sitt allra bästa i skolan. Även om det ibland känns extra motigt och tidskrävande. De förtjänar sommarlov och många, långa sovmorgnar snart… 🙂

Negativa:

  1. Besviken på folk som inte tar sitt jobb på allvar. Anser att man alltid ska göra sitt bästa, oavsett vad man jobbar med – något som är extra viktigt när man jobbar inom vården och med människor, speciellt om de är gamla och sjuka… Har under senare tid insett att det finns en hel del människor inom den branschen som inte alls hör hemma där. Människor utan hjärtan, samvete eller arbetsmoral bör jobba med någonting helt annat…
  2. Bitter över att SL:s reskassa inte funkar som den ska. Laddade 200 kr på mitt kort i måndags, och saldot visade 0 kr sist jag skulle åka buss, trots att jag inte använt det efter laddningen. Pinsamt nog anklagade busschauffören mig för friåkning inför andra passagerare – vågade inte ens kolla bak i bussen om det var några bekanta med… Påstod att jag använt pengarna i min reskassa, och det stämmer verkligen inte. Skulle aldrig fuska med något sådant. Herregud, jag är ju ändå en tant… Klagomål/synpunkter inskickade till SL. Får väl se vad de säger. Har dock bevis på att pengarna dragits från mitt konto. Vill veta vad som gått galet…
  3. Sur på mig själv för att jag inte lyckats ta mig till Friskis&Svettis en enda gång denna vecka. Men veckan är ju inte slut än. I morgon smäller det?…

Ha en bra helg!

/ Finntanten

 

 

 

En tanke på “3 positiva och 3 negativa…

  1. Pingback: SL – när får jag svar på mitt klagomål? | Finntanten

Lämna en kommentar