SL – när får jag svar på mitt klagomål?

Söndagskvällen lider mot sitt slut, och i morgon väntar första dagen på en ny, fullspäckad arbetsvecka 🙂 Känns som att jag skulle behöva ha minst 30 timmar på ett dygn just nu, för att hinna ta tag i alla arbetsmåsten och allt annat jag vill göra utöver dem… Men, men – jag får sätta lite extra fart på mig själv, ta hand om de mest långlivade surdegarna, så att jag kommer i kapp och i fas snart igen…

Är något besviken på SL som fortfarande inte har svarat på mitt klagomål/min synpunkt, som jag skickade till dem för cirka 1,5 veckor sedan gällande reskassan samt en otrevlig busschaufför. Är det någon som vet hur lång tid det normalt sett brukar ta för deras kundservice, att besvara klagomål som skickas in direkt via formuläret på deras hemsida? Tycker personligen att 1,5 veckor är rätt lång tid med tanke på att det handlar om en så pass stor verksamhet, som torde ha ett antal människor på plats för att besvara inkomna ärenden. Eller kanske är det rentav så, att det trillar in en j-s massa klagomål varje dag, vilket påverkar svarstiden i negativ anda? Måste kanske fundera på att göra min gnälliga, finska tantröst hörd via mitt Twitter-konto istället, eftersom SL verkar lägga ned betydligt mer resurser på att hantera den informationskanalen? 😉

 

Lämna en kommentar