Lite ris och ros…

Har visst förvandlats till en latmask både när det gäller mitt Facebookande och bloggande… Men ikväll gör jag ett tappert försök att skriva några ord i alla fall.

Har bestämt mig för att dela ut lite ris och ros ikväll…

Börjar med riset…

  1. Har fortfarande inte fått något svar på min synpunkt/fråga som jag skickade in till SL via deras formulär på nätet i slutet av maj… Om jag har bett om att få ett svar via e-post, så vill jag gärna ha ett svar via e-post. Och gärna i år… eller snarare redan i förrgårsförrgår…
  2. Trots att jag nyligen fått en ny dammsugare, så tycks de luddiga ”råttorna” invadera överallt hemma hos mig ändå…
  3. Avslutar ”risandet” med att ge en liten riskvast till mig själv, för att jag överlag är dålig på att höra av mig till folk. Tänker på er – ingen nämnd, ingen glömd… Det är bara lite mycket nu… eller det kanske det har varit senaste 35 åren…?

Och så kommer roset…

  1. En eloge till Friskis&Svettis i Väsby som investerat i en del nya maskiner i gymmet 🙂 Måste spana in dem närmare vid mitt nästa besök där. Är särskilt nyfiken på prylen med sitsen i närheten av motionscyklarna. Någon som vet vad det är för någonting?
  2.  Till min kära vän E-L som får vistas i Sumpan i morgon, för att jag ska kunna vara ledig på självaste midsommarafton. Tack 🙂

Ja, detta var allt för den här gången – lite ris och lite ros alltså…

 

Lämna en kommentar