Har fått en ny favvo på Grönan…

Klockan närmar sig två på natten och jag är inte ett dugg trött. Lär straffa sig i morgon dock. Tur att man är ledig…

Det har hunnit hända en hel del sedan jag skrev här sist för några dagar sedan…

Följande har skett på otursfronten:

Tisdag 5/8:

  • Fick gå runt i plaskvåta skor hela dagen efter förmiddagens regnoväder i Sumpan.
  • Mitt vita, fina sommarlinne är inte lika vitt längre… En liten kille råkade välta min kaffemugg på mig av misstag på Gröna Lund, då han skulle gena mellan några bänkar… Bara andra gången denna vecka som jag fått varmt kaffe på mig. Ja, ja… Huvudsaken var att han inte skadade sig. Och dessutom hade han en trevlig och generös pappa?, som ordnade nytt kaffe åt mig :-).
  • Vi fick gå hem helt tomhänta från Grönan, trots att vi satsade en hel del pengar på att vinna en radda olika godissorter under kvällen. Irriterande nog missade vi flera vinster med endast ett nummer – just my luck…

Onsdag 6/8:

  • Blev ”attackerad” av en gammeldags vädringsställning/klädhängare och fick ett metallrör (mittenröret som galgarna med kläder vanligtvis hänger på…) rakt under vänstra ögat. Fick en ordentlig svullnad ett tag och befarade att jag skulle åka på en ordentlig blåtira dagen därpå, men klarade mig tack och lov…
  • Gjorde misstaget att hoppa av tåget i Rotebro istället för i Väsby i samband med ett signalfel och fick vänta i evigheters evigheter (kändes det i alla fall som…) på 533:an…

Följande har skett på lyckofronten:

  • Har slagit nytt hastighetsrekord med elcykeln. Numera är jag uppe i topphastighet på hela 39 km/h (detta var dock i nedförsbacke).
  • Jag har fått en ny favorit på Gröna Lund… Jag är ju höjdrädd och har under alla år undvikit att åka i attraktioner på alltför hög höjd. Under årets besök dit med sönerna i tisdags, så bestämde jag mig för att vara modig och testa på någonting nytt. Åkte både Vilda Musen och Twister. Och den sistnämnda är numera min favorit istället för markgående Pop Expressen…
  • Är stolt över mig själv för att jag lät yngste sonen övertala mig att prova på en helt ny maträtt på Grönan. Har aldrig ätit Langos tidigare. Inte vad jag kan minnas i alla fall… Men i tisdags slukade jag en med ostvariant med en massa vitlökssås – och stank förmodligen därefter hela kvällen… Men det var gott, och med all sannolikhet extremt flottigt…
  • Fick några trevliga födelsedagspresenter i torsdag. Bland annat ett nytt armbandsur, så att jag kan hålla bättre koll på tiden… Kan behövas i mitt fall… Av sönerna fick jag en mycket tjock bok; ”Under kupolen” av Stephen King. Håller nu tummarna för en massa spännande läsning framöver…

Jepp, då har jag bjudit på en del axplock av både bra och dåliga händelser, som kantat mitt liv under senaste dygnen… Nu hoppas jag att helgen ska bli riktigt rolig och minnesvärd. Ha det!

Lämna en kommentar